BLOG

Co to jest optymalizacja strony?

Optymalizacja strony to zbiór poszczególnych działań, wpływających na pozycjonowanie. Dzięki tym zabiegom użytkownicy mogli znaleźć daną witrynę za pomocą wyszukiwarki internetowej.

Proces optymalizacji strony WWW ma wpłynąć na to, aby strona internetowa zajmowała jak najwyższą pozycję w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania, czyli tych, które występują tuż za wynikami płatnymi.

Optymalizacja SEO strony WWW wpływa na:

  • lepsze zrozumienie zawartości witryny przez algorytmy wyszukiwarki,
  • wyświetlanie strony internetowej, w momencie, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce konkretną frazę, czy też słowo kluczowe,
  • najlepszą i naturalną promocję witryny.


Jakie występują rodzaje optymalizacji?

Poniżej znajdziesz informacje o najpopularniejszych rodzajach optymalizacji stron WWW.

Optymalizacja kodu strony WWW

Jest to dostosowanie kodu źródłowego strony (HTML), aby:

    • witryna szybciej ładowała się w przeglądarce, czyli: sprawdzenie objętości kodu, konfiguracja połączeń, a także waga grafiki,
    • wyszukiwarki internetowe miały ułatwione zadanie podczas wyszukiwania ich, czyli: uwzględnienie hierarchii nagłówków HTML (H1, H2, H3), metatagi, czyli dane na temat strony, które są widoczne dla robotów wyszukiwarek, elementy serwera, hiperłącza,
    • strona internetowa była zgodna ze standardami W3C, które określają sposób tworzenia strony, który wpływa na to, by wyświetlała się ona w prawidłowy sposób i była dostępna dla wszystkich użytkowników, niezależnie od wykorzystywanego przez nich sprzętu czy oprogramowania.

Poprawnie przeprowadzona optymalizacja kodu źródłowego sprawia, że algorytmy (roboty) wyszukiwarki mogą z łatwością się poruszać po stronie głównej i jej podstronach i widzą ją tylko pod jednym adresem URL.

Optymalizacja treści na stronach

Optymalizacja treści, obejmuje dostosowanie wszystkich tekstów umieszczonych na stronie.

Treść na stronie powinna:

  • być unikalna ( to znaczy, że ten sam tekst, nie może być zduplikowany na innej stronie),
  • być związana z tytułem i tematyką strony,
  • zawierać słowa (frazy) kluczowe, na które chcemy pozycjonować stronę. Ich ilość powinna być umieszczona z umiarem, gdyż nadmierna liczba fraz kluczowych powoduje zablokowanie widoczności naszej strony dla algorytmów wyszukiwarki,
  • systematyzować słowa kluczowe według odpowiedniej kolejności, adekwatnie do tego, które są dla nas ważniejsze rangą,
  • być podzielona, jeśli jest napisana w dłuższym bloku tekstowym,
  • zawierać nagłówki zwiększające czytelność tekstu, a także wyróżniki, takie jak pogrubienia, kursywa, czy punktory tekstu.


Optymalizacja grafiki

Optymalizacja grafiki to proces, który udoskonala czytelność i wagę grafiki zamieszczonej na stronie.

W ramach optymalizacji grafiki istotne jest, aby:

  • przycinać obraz, by wyświetlała się tylko jego najważniejsza część,
  • modyfikować rozmiar grafiki tak, aby był dostosowany rozmiarem do szablonu witryny,
  • łączyć grafikę, w celu zmniejszenia żądań http,
  • zastępować obrazy w formatach *.GIF i *.JPG obrazami w formacie *.PNG,
  • wykorzystywać kompresję obrazów,
  • stosować opisów pod lub nad zamieszczonymi plikami (opisy pomagają algorytmom wyszukiwarek sklasyfikować dany obraz pod kątem określonego słowa, lub frazy kluczowej).



Optymalizacja słów kluczowych

Celem tego procesu jest danie do zrozumienia robotom wyszukiwarek, które wyrażenia są dla nas najważniejsze i po wpisaniu których fraz kluczowych, chcemy być odnalezieni przez internautów w Google.

Słowa kluczowe muszą odzwierciedlać zawartość strony internetowej. Nie mogą być zbyt ogólnie sformułowane. Podczas analizy słów kluczowych warto zwrócić uwagę na konkurencyjność podobnych stron w Google.

Słowa kluczowe należy umieszczać w tekstach, a także w znacznikach, trzymając się zasady umiaru. Frazy kluczowe powinny pasować do treści, która została umieszczona na stronie a także informować o zawartości strony WWW.

Optymalizacja struktury linków wewnętrznych

Jest to proces, który polega na zamieszczanie w strukturze witryny linkowań wewnętrznych, czyli odnośników do poszczególnych podstron naszej witryny, tak aby użytkownicy Internetu oraz algorytmy Google mogły swobodnie się po niej przemieszczać.

Linki wewnętrzne powinny:

  • występować w formie hiperłączy, czyli mieć formę tekstową,
  • prowadzić tylko do stron, które nie mają pustej zawartości,
  • prowadzić do stron, na których nie ma błędów.


Źródło: home.pl